MENU
Ferie zimowe to czas, który jest okazją do wypoczynku, relaksu, a tym samym i regeneracji psychicznej oraz fizycznej. Pomimo ograniczeń związanych z epidemią, na pewno uda Wam się znaleźć antywności, dzięki którym będziecie mogli odsapnąć od e-rzeczywistości. Dla Tych, którzy nie mają pomysłu, jak to zrobić, przygotowałam kilka propozycji.
pedagog szkolny
Grażyna Napora
Izolacja wynikająca z pandemii i obawa przed zachorowaniem mogą wywoływać u ludzi skrajne emocje, z którymi nie każdy potrafi sobie poradzić. W sytuacji kryzysu psychicznego warto skorzystać z pomocy specjalistów dyżurujących pod ogólnopolskimi i lokalnymi telefonami zaufania.
Dla osób, które czują potrzebę kontaktu z psychologiem, psychiatrą lub innym specjalistą, przygotowałam informacje dotyczące telefonów zaufania, dzięki którym takie konsultacje można odbyć.
W razie potrzeby zapraszam również do kontaktu ze mną za pośrednictwem poczty elektronicznej g.napora@tlen.pl, facebooka: www.facebook.com/grazyna.napora.399, czy messengera. Możliwy jest również kontakt telefoniczny, po wcześniejszym kontakcie mailowym.
Przy tej okazji chciałabym bardzo podziękować pani Sylwii Bochenek - projektantce i właścicielce MARWIK Studio, która bezpłatnie przygotowała oprawę graficzną do opracowanych przeze mnie treści. Dzięki jej pracy informacje te bardziej czytelne i zrozumiałe dla odbiorców.
pozdrawiam
Grażyna Napora
Rodziców dzieci uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, którzy chcą samodzielnie pracować z dziećmi w domu, zachęcam do skorzystania z zestawu zaproponowanych przeze mnie ćwiczeń. Dzięki temu Wasze Pociechy będą miały możliwość rozwijania funkcji poznawczo-motorycznych niezbędnych w trakcie nabywania umiejętności szkolnych takich jak czytanie, czy pisanie.
Zachęcam Państwa również do skorzystania ze stron internetowych, na których znajdziecie karty pracy i ćwiczenia interaktywne pomocne w rozwijaniu waszych dzieci:
Pozdrawiam
Grażyna Napora
Drodzy rodzice
Przedstawiam Wam kolejne bajeczki, z wykorzystaniem których można porozmawiać z dziećmi na temat koronawirusa.
Pierwsza z nich opracowana została przez kolumbijską psycholog Manuelę Molinę Cruz, a przetłumaczona na język polski przez Joannę Studzińską, nauczycielkę języka angielskiego. Historyjka ta pomaga odpowiedzieć na pytania: Czym jest koronawirus i czym grozi spotkanie z nim? Dlaczego nie ma szkoły? Jak się przed nim zabezpieczyć?
Z kolei druga bajka nosi tytuł „Bajka o złym królu Wirusie i Dobrej Kwarantannie” i została napisana przez psycholożkę Dorotę Bródkę. Z tej bajeczki również dowiadujemy się, jak dbać o siebie w czasie epidemii.
Którą bajeczkę wybrać?
Według mnie obie w prosty i przystępny dla dzieci sposób opisują sytuację, której obecnie doświadczamy oraz dają dorosłym wskazówki, jak o niej rozmawiać z dziećmi. Dlatego też zachęcam do lektury pierwszej i drugiej historyjki.
Pozdrawiam serdecznie
Grażyna Napora
pedagog szkolny
Kochani Rodzice Uczniów Klas I-III i Przedszkolnych
Zachęcam Was do przeczytania Swoim Pociechom opowiadania pt. „Bajka o tajemniczych koronach” autorstwa pań Anny Grochulskiej oraz Agaty Blady, psycholożek pracowni terapeutycznej Introsfera. Bajeczka ta może być pomocna w rozmowach z dziećmi nt. panującej epidemii i związanej z nią kwarantanny.
pedagog szkolny
Grażyna Napora
Kochani uczniowie, nie widzę się z Wami w szkole, lecz pamiętam i myślę o Was. Dbanie o zdrowie psychiczne jest teraz bardzo ważne.
Strach, obawa to prawidłowa reakcja w obecnej sytuacji. Zazwyczaj strach jest pomocną emocją – ostrzega nas przed zagrożeniem i pozwala zachować bezpieczeństwo. Jednak zbyt duży lęk prowadzi do skrajnych reakcji: paniki albo też do bagatelizowania problemu. Są to reakcje obronne, które mają obniżyć napięcie i pomóc poradzić sobie z lękiem, lecz w rzeczywistości nie pomagają zadbać o bezpieczeństwo Wasze i Waszych Bliskich. Co możecie z tym zrobić?
Oto wskazówka dla Was:
Zacznijcie od zastanowienia się, na co macie realny wpływ. Przyjmijcie, że na wiele rzeczy w najbliższym czasie nie będziecie mieli wpływu, więc nie warto się na nich aż tak bardzo skupiać i wpędzać się w spiralę lęku. To normalne, że czujecie niepokój – pozwólcie sobie na jego przeżywanie. Umiarkowany poziom lęku (nie za duży, nie za mały, lecz w sam raz) pomaga podejść zadaniowo do problemu. Na początek odpowiedzcie sobie na pytanie: Co ja mogę zrobić w tej sytuacji?
I zróbcie to, co od Was zależy: zostańcie w domu, myjcie ręce, wysypiajcie się, zdrowo odżywiajcie i nawadniajcie. Planujcie swój czas tak, aby sprostać też wymaganiom stawianym przez szkołę. Warto przy tym pamiętać, że w obecnej sytuacji nauka on-line niesie ze sobą wiele korzyści. PAMIĘTAJCIE JEDNAK, ŻE CZAS SPĘDZANY PRZED MONITORAMI NALEŻY DZIELIĆ RACJONALNIE Z INNYMI OBOWIĄZKAMI I PRZYJEMNOŚCIAMI.
W okresie utrudnionego bezpośredniego kontaktu ze mną, wyszłam tej sytuacji naprzeciw. Dlatego też jestem do dyspozycji Uczniów i Rodziców za pośrednictwem adresu mailowego: g.napora@tlen.pl oraz konta facebookowego www.facebook.com/grazyna.napora.399 stworzonego przeze mnie właśnie w tym celu. W razie potrzeby jestem też w stanie umówić się z Wami na rozmowę telefoniczną. W tym celu proszę o wcześniejszy kontakt za pośrednictwem komunikatorów lub drogą mailową.
Trzymajcie się zdrowo
pedagog szkolny
Grażyna Napora
Urząd Gminy w Janowie, ul. Częstochowska 1; 42-253 Janów, tel. 34 3278048, 34 3278501, 34 3278502, 34 3278503, fax. 34 3278081, e-mail: gmina@janow.pl,
Skrytka odbiorcza ePUAP: /ris4l98i9c/skrytka