A A A A Kontrast:
A++ A+ A Czcionka:
wtorek 07.07.2020RSS

inwestycje_remonty_zima.jpginwestycje_remonty_wiosna.jpginwestycje_remonty_lato.jpginwestycje_remonty_jesien.jpginwestycje_remonty_zaloba.jpg

kalendarz_wydarzen_jesien.jpgkalendarz_wydarzen_lato.jpgkalendarz_wydarzen_wiosna.jpgkalendarz_wydarzen_zaloba.jpgkalendarz_wydarzen_zima.jpg

1wybory_jesien.jpg1wybory_lato.jpg1wybory_zal.jpg1wybory_zima.jpg47017.jpg

rozklad_jazdy.jpgrozklad_jazdy_jesien.jpgrozklad_jazdy_lato.jpgrozklad_jazdy_wiosna.jpgrozklad_jazdy_zaloba.jpg

dzialki.jpgdzialki_jesien.jpgdzialki_lato.jpgdzialki_wiosna.jpgdzialki_zaloba.jpg

zgk.pngzgk_zima.pngzgk_zalobna.pngzgk_lato.pngzgk_jesien.png

gops.pnggops_zima.pnggops_lato.pnggops_jesien.pnggops_zalobna.png

szkolnictwo_zima.pngszkolnictwo_zalobna.pngszkolnictwo_jesien.pngszkolnictwo_wiosna.pngszkolnictwo_lato.jpg

gospodarka_odpadami.jpggospodarka_odpadami_jesien.jpggospodarka_odpadami_lato.jpggospodarka_odpadami_wiosna.jpggospodarka_odpadami_zaloba.jpg

nie_uzaleznieniom.jpgnie_uzaleznieniom_jesien.jpgnie_uzaleznieniom_lato.jpgnie_uzaleznieniom_wiosna.jpgnie_uzaleznieniom_zaloba.jpg

osrodki_zdrowia.jpgosrodki_zdrowia_jesien.jpgosrodki_zdrowia_lato.jpgosrodki_zdrowia_wiosna.jpgosrodki_zdrowia_zaloba.jpg

fair_play.jpgfair_play_jesien.jpgfair_play_lato.jpgfair_play_wiosna.jpgfair_play_zaloba.jpg

biblioteka.jpgbiblioteka_jesien.jpgbiblioteka_lato.jpgbiblioteka_wiosna.jpgbiblioteka_zaloba.jpg

muzeum.jpgmuzeum_jesien.jpgmuzeum_lato.jpgmuzeum_wiosna.jpgmuzeum_zaloba.jpg

sokis_zima.pngsokis_zalobna.pngsokis_wiosna.pngsokis_lato.pngsokis_jesien.png

rzut_podkowa.jpgrzut_podkowa_jesien.jpgrzut_podkowa_lato.jpgrzut_podkowa_wiosna.jpgrzut_podkowa_zaloba.jpg

jp_zaloba.jpgjp_jesien.jpgjp_lato1.jpgjp_wiosna1.jpgjp_zima1.jpg

2019-12-19 09:17

Sprawozdanie z realizacji programu "Aktywna Tablica".

 

W roku szkolnym 2019/2012 nasza szkoła brała udział w Rządowym programie rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno- komunikacyjnych „Aktywna tablica”. W ramach programu szkoła została wyposażona w trzy monitory interaktywne.

Nauczyciele wykorzystywali monitory zarówno do odtwarzania filmów, prezentacji czy zdjęć, jak i  przygotowanych przez siebie wcześniej materiałów ćwiczeniowych. Pracowali również na specjalnych programach multimedialnych (np. kompleksowa praca w edukacji wczesnoszkolnej na programie Niezbędnik multimedialny MAC Edukacja ) lub prowadzili lekcje w oparciu  o oprogramowanie do podręcznika udostępniane przez wydawnictwa (na języku angielskim i języku polskim).Oprócz tego w  klasie I realizowany był projekt edukacyjny z wykorzystaniem monitora interaktywnego „Interaktywna nauka czytania i pisania”. Dzięki zastosowaniu TIK lekcje stawały się bardziej dynamiczne i ciekawsze dla uczniów. Uczniowie w szybki sposób mogli dotrzeć do informacji potrzebnych na danej lekcji korzystając z wyszukiwarki internetowej. Cieszyło ich również to, że po tablicach można pisać i w sposób interaktywny rozwiązywać zadania. 

W tracie realizacji programu nauczyciele naszej szkoły brali udział w różnego rodzaju szkoleniach, na których poruszano zagadnienia wykorzystania technologii informacyjno – komunikacyjne w trakcie zajęć lekcyjnych.

W okresie realizacji zadań związanych z Programem Rządowym „Aktywna Tablica” w szkole zrealizowano lekcja otwarte i lekcje koleżeńskie. Scenariusze tych lekcji i  jak propozycje lekcji z wykorzystaniem TIK w trakcie zajęć lekcyjnych  dostępne są poniżej.

W celu realizacji założeń programu nauczyciele uczestniczyła w spotkaniach Zespołu Międzyszkolnej Sieci Współpracy Nauczycieli stosujących TIK, które odbywały się w naszej  szkole. Zespół ten tworzą nauczyciele Szkoły Podstawowej w Lgoczance i nauczyciele Szkoły Podstawowej w Piasku.  Podczas spotkań nauczyciele dzielili się wiedzą   i doświadczeniami z wykorzystania TIK w pracy z uczniem.

Na pierwszym  spotkaniu omówione zostały zasady pracy w sieci i stworzony został harmonogram pracy w  ramach sieci.

Drugie spotkanie miało charakter warsztatowy. W trakcie spotkania zapoznano się z prezentacją „Nowe technologie w edukacji”  autorstwa Anny Pudłowskiej i Marcina Fiutko (prezentacja udostępniona przez P. Andrzeja Mroza z Kuratorium w Katowicach ).  Prezentacja omawia szereg aplikacji internetowych, z których można korzystać w pracy z uczniami.     Ponadto podczas spotkania nauczyciele przeanalizowali strony internetowe z interaktywnymi materiałami do wykorzystania w pracy z monitorem interaktywnym. Dodatkowo wymieniali poglądy, doświadczenia, dzielili się przykładami dobrych praktyk, scenariuszami zajęć oraz indywidualnymi sposobami realizacji programu „Aktywna Tablica”.

Trzecie spotkanie Zespołu odbyło się w nieco zmienionych warunkach. Pandemia wirusa Covid-19 postawiła przed nauczycielami naszej szkoły nowe wyzwanie. Z uwagi na zamknięcie szkół i konieczność realizacji programy podstawowej przez  nauczanie zdalne wykorzystaliśmy platformę Jitsi.org do zorganizowania systemu pracy w naszej szkole. W trakcie spotkania on-line, które odbyło się na tej platformie nauczyciele zapoznali się z działaniem samej platformy i z jej możliwościami wykorzystania w pracy zdalnej.

 Podsumowując realizację programu można stwierdzić, że zakupione monitory interaktywne są bardzo chętnie wykorzystywane w trakcie prowadzonych zajęć i sprawiają, że lekcje stają się  bardziej interesujące a to wpływa na wzrost  motywacji uczniów do nauki. Nasi uczniowie zyskali większe możliwości  rozwoju poznawczego i społecznego oraz szansę na rozwijanie zainteresowań i uzdolnień. Wspierali oni również nauczycieli wiedzą i umiejętnościami w zakresie korzystania z urządzeń TIK..

Jako pozytywne rezultaty tego programu wskazać należy:

• uczniowie podnieśli swoje kompetencje w zakresie posługiwania się oraz wykorzystywania TIK w procesie uczenia się i pracy zespołowej,

• nauczyciele podnieśli swoje kompetencje w zakresie stosowania TIK w procesie kształcenia,

• zwiększyła się skuteczność nauczania dzięki stosowaniu przez nauczycieli metod aktywizujących oraz położenie nacisku na indywidualizację nauczania,

• wzrosła świadomość uczniów i nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz stosowania praw autorskich do treści edukacyjnych dostępnych w Internecie,

• dla ucznia sposób przekazania wiedzy trudnej został wzbogacony o treści interaktywne, które pozwoliły zrozumieć dane zagadnienie,

•nastąpiło wzbogacenie wyposażenia szkoły w nowoczesny sprzęt komputerowy,

•osiągnięte zostały wszystkie zakładane w programie wartości mierników.

Podczas realizacji Programu Rządowego „Aktywna Tablica” nie napotkano na większe problemy i bariery. Kilkakrotnie zdarzyły się niewielkie problemy z przeciążeniem sieci internetowej czy brakiem prądu. Jednak przez większość czasu praca przebiegała bez zakłóceń.

 

 Przykłady dobrych praktyk z wykorzystaniem monitorów interaktywnych w ramach programu  "Aktywna Tablica". 

l.p.

Przedmiot

Klasa

Data

Temat

Lekcje otwarte

1

Edukacja wczesnoszkolna

I

23.09.19r.

„Spotkanie z arą – wprowadzenie litery A”.

 

2.

J. polski

VII

05.02.20r.

Wprowadzenie do omówienia lektury „Opowieść Wigilijna”

3.

Historia

VII

12.02.20r.

Powtarzamy wiadomości z rozdziału: Świat w drugiej połowie XIX wieku

 

 

Lekcje koleżeńskie

1

J. angielski

V

27.11.19r.

„Train your brain- Zagadki językowe utrwalające poznany materiał”.

 

2.

Edukacja wczesnoszkolna

II

29.01.20r.

Zima na Grenlandii.

3.

Matematyka

VI

17.02.20r.

Obniżki i  podwyżki.

 

 Inne  ciekawe lekcje, na których wykorzystywano interaktywny monitor

1.

Fizyka

VII

26.09.19r.

Rodzaje oddziaływań i ich wzajemność.

2.

Chemia

VIII

18.11.19r.

Proces dysocjacji jonowej soli.

 

3.

J. niemiecki

VII

05.02.20r.

Rodzina jest okey!

4.

Biologia

VII

 

Budowa i rola szkieletu osiowego.

 

5.

Geografia

VII

29.11.2019r.

Gleby w Polsce.

 

Nazwa pliku Typ pliku Rozmiar pliku Pobierz
Scenariusz lekcji otwartej z historii z wykorzystaniem AKTYWNEJ TABLICY.pdf pdf 983,50 KB Pobierz
Scenariusz lekcji kol. z matemat. kl.6 z wyk. aktywnej tablicy.docx docx 21,59 KB Pobierz
tablica aktywna- scenariusz kl.2.doc doc 35,00 KB Pobierz
sprawozdanie z lekcji interaktywnej kl 1..odt odt 23,44 KB Pobierz
scenariusz lekcji z biologii -aktywna tablica.docx docx 17,44 KB Pobierz
scenariusz lekcji j. niemieckiego kl.7 z wykorzystaniem aktywnej tablicy..docx docx 15,09 KB Pobierz
Scenariusz lekcji fizyki kl.7 z wykorzystaniem aktywnej tablicy.docx docx 15,22 KB Pobierz
Scenariusz lekcji chemii w klasie 8 z wykorzystaniem aktywnej tablicy..docx docx 14,85 KB Pobierz
Scenariusz lekcji geografii kl.7 z wykorzystaniem interaktywnego monitora..docx docx 15,10 KB Pobierz
scenariusz zajęć interaktywnych kl I litera A.odt odt 18,24 KB Pobierz

bip.jpgbip_zaloba.jpg

epuap.jpgepuap_zaloba.jpg

facebook.jpgfacebook_zaloba.jpg

powszechny_spis_rolny_2020.png

Jurajskie_Zawody_Balonowe.jpg

wirtualny_spacer.jpg

dotacje_oze.png

dotacje_azbest.png

spoldzielnia_socjalna1.png

jsk_baner.jpg

zgj_logo.jpgzwiazek_gmin_zaloba.jpg

ppj.jpgppj_cz.jpg

rlgd.png

zespol_szkol.jpgzespol_szkol_zaloba.jpg

siedlec.jpgsiedlec_jesien.jpgsiedlec_lato.jpgsiedlec_wiosna.jpgsiedlec_zaloba.jpg

schronisko.jpgschronisko_zaloba.jpg

rewitalizacja.jpg

Dane kontaktowe:

Urząd Gminy w Janowie, ul. Częstochowska 1; 42-253 Janów, tel. 34 3278048, 34 3278501, 34 3278502, 34 3278503, fax. 34 3278081, e-mail: gmina@janow.pl,
Skrytka odbiorcza ePUAP: /ris4l98i9c/skrytka

Copyright (c) 2016 Urząd Gminy w Janowie. Wszelkie prawa zastrzeżone Strony internetowe TRUSTNET