MENU
Szanowni Państwo !
Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą i właściciele nieruchomości niezamieszkałych z terenu Gminy Janów
Przypominamy Państwu o konieczności zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych z terenu Państwa nieruchomości. Jednocześnie informujemy, że na podstawie art. 6 ust. 1 oraz ust. 5a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2021 r., poz. 888 z późn. zm. ) oraz uchwały nr 181/XXXIII/20 Rady Gminy Janów z dnia 11 lipca 2020 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Janów i uchwały Rady Gminy Janów nr 217/XXXIX/20 z 3 listopada 2020 r. zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Janów, rozpoczyna się kontrola właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do posiadania umowy na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych z podmiotem posiadającym wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy – wykaz dostępny jest na stronie internetowe Urzędu Gminy Janów www.janow.pl w zakładce Gospodarka Odpadami oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m.in.: hotele, pensjonaty, gospodarstwa agroturystyczne, budynki użyteczności publicznej, placówki oświatowe, lokale handlowe, lokale gastronomiczne, zakłady rzemieślnicze, lokale usługowe, lokale produkcyjne, warsztaty, targowiska, cmentarze itp.
W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części, tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:
• uiszczać w gminie opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej, zgodnie ze złożoną deklaracją,
• zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym, na część nieruchomości niezamieszkałej, na której prowadzona jest działalność gospodarcza, a w przypadku gdy część niezamieszkała jest wynajmowana, obowiązek zawarcia umowy obejmuje podmiot najmujący, chyba, że umowa najmu lokalu stanowi inaczej.
Jednocześnie informujemy właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, że niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi na skutek prowadzonej działalności gospodarczej.
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dopuszcza w przypadku prowadzenia w części lokalu mieszkalnego obsługi biurowej działalności gospodarczej uiszczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w ramach opłaty dotyczącej nieruchomości zamieszkałej ( art. 6j ust.4a ).
Zgodnie z ww. ustawą właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłaty za te usługi (art. 6 ust. 1 pkt 2).
W związku z powyższym, prosimy właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą o dostarczenie aktualnych umów wraz z dowodami uiszczenia opłat na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych do Urzędu Gminy Janów, ul. Częstochowska 1, (pok. 11), 42-253 Janów w nieprzekraczalnym terminie do 31.07.2022 r.
Bliższe informacje udzielane są pod numerem telefonu 34/327 80 48 wew. 27 lub 63.
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, w ramach kontroli mogą zostać wezwani do przedstawienia w/w dokumentów w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.
Jednocześnie przypominamy, że brak posiadania aktualnej umowy na odbiór odpadów komunalnych skutkować będzie:
• nałożeniem kary grzywny na podst. art. 10 ust. 2 i 2 a ustawy z dnia 13 września
1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
• wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną na podst. art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
Zgodnie z art. 10 ust. 3 ww. ustawy, postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1 i 2, toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
Urząd Gminy w Janowie, ul. Częstochowska 1; 42-253 Janów, tel. 34 3278048, 34 3278501, 34 3278502, 34 3278503, fax. 34 3278081, e-mail: gmina@janow.pl,
Skrytka odbiorcza ePUAP: /ris4l98i9c/skrytka